torsdag 26 december 2013

Sågat för banden.

Idag så tog jag mig tid till att såga skåror för alla banden. Jag hade redan mätt ut deras position för en tid sedan så det var bara att ta fram sågen och börja såga. Det var väldigt tidskrävande och pilligt, men som tur var så hade jag några hjälpmedel; pappa, tejp och en vinkelhake. Varför det tog sådan tid är för att jakarandaträ är ett väldigt hårt träslag och man måste vara exakt med sådana här saker. Det var också första gången jag på flera år som jag använde mig av en sådan här såg och första gången jag använde den ordentligt (alltså inte slarvade). Efter många om och men dock så vart vi klara. Några skåror kanske är lite grunda, men det fixar vi till sedan i så fall när vi börjar knacka i banden.
Tejp som markerar positionen.
Såga, såga, såga. 
Det färdiga resultatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar